3 Şubat 2010 Çarşamba

Sevgililer Günü Kurabiyeleri


Sevgililer Günü'ne özel olsun diye niyetlenmedim aslında, tatlı krizim hayal gücümle birleşince bu kurabiyeler çıktı ortaya. Rulo mu yapsam, mozaik mi yapsam derken, önce tırtıklı bıçakla kareler kestim, sonra küçük kalpler keser oldum hamurdan :) Çok lezzetli oldular çooook!

P'leri kendim için yaptım ama fotoğrafı çekerken onlara ihtiyacım oldu :)




Malzemeler :

125 gr tereyağı
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 yumurta sarısı
1,5 su bardağı un
1 çorba kaşığı kakao (tepeleme)
Yarım paket kabartma tozu

Hazırlanışı :

Tereyağı ve pudra şekerini derin bir kapta kaşık ile krema kıvamına gelene kadar karıştırın.

Yumurta sarısını ekleyip karıştırmaya devam edin.

Daha sonra unu ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun.

Elde ettiğiniz hamuru ikiye bölün. Yarısına kakaoyu ekleyip yoğurun.

Elde ettiğiniz iki renkli olan hamurları ayrı ayrı olarak tezgahın üzerinde merdane ile yarım cm kalınlığına gelene kadar açın.

Dilediğiniz hamurdan tırtıklı kesme aletiyle veya bir bıçakla kareler kesin, diğer renkteki hamurdan da küçük kalpli kurabiye kalıbıyla veya küçük bir bıçakla kalpler kesin.

Yağladığınız tepsiye ilk olarak kare hamurları dizin, üzerlerine de kalp şeklindeki hamurları yerleştirin.

180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirin.

Afiyet olsun...

2 yorum:

sibel dedi ki...

ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYORLAR ELİNE SAĞLIK.SEVGİLER

The Missing Piece dedi ki...

Çok teşekkürler Sibel :)

.

Related Posts with Thumbnails